Blog, Dulce si sanatos, Medicina naturista, Retete

Cum consumam fulgii de hrisca?

Fulgii de hrisca reprezinta o varianta excelenta pentru un mic dejun sanatos, usor, si rapid de preparat.

 

 

 

 

 

Desi unii dintre noi am putea spune ca au un gust mult mai fad, pe langa alte variante de fulgi, cum ar fi cei din ovaz, sau cei de grau, exista cateva moduri de a pregati fulgii de hrisca, pentru a avea parte de un mic-dejun delicios.
Inainte de a incepe cu modul lor de preparare ar trebui sa stim si cate beneficii ne aduc acesti fulgi in organism prin continutul lor de proteine, fibre, vitamine-printre care: Niacina-Vitamina B3; Riboflavina-Vitamina B2; Piridoxina-Vitamina B6; Tiamina-Vitamina B1; Minerale-printre care: Zinc, fier, potasiu.
Un alt lucru foarte important, este ca acesti fulgi nu contin gluten, din acest motiv ei reprezinta o alegere excelenta pentru persoanele cu intoleranta la gluten, sau cu boala celiaca.

 

Valori nutritionale/100 g
Valoare energetica:
≅ 1545 Kj/365 Kcal
Proteine:
≅ 16.7 g
Grasimi:
≅2.3 g
Din care acizi grasi saturati:
0 g
Glucide:
≅65.9 g
Din care zaharuri:
≅ 2 g
Fibre:
≅7.2 g
Sare:
0 g
Dar sa trecem si la partea delicioasa, si anume: cum ii consumam ca sa fie cat mai deliciosi:

 

1. Fulgi de hrisca cu lapte sau iaurt. Intr-un bol punem cateva linguri de fulgi de hrisca peste care adaugam lapte, iaurt, sau chiar lapte vegetal si ii lasam la inmuiat. Se pot lasa chiar si cateva ore, insa daca nu aveti timp, este indicat sa ii lasati la inmuiat macar cateva minute pentru a avea un gust cat mai delicios. Dupa ce s-au inmuiat adaugati peste fulgi :fructe proaspete, fructe uscate, nuci, migdale, fulgi de cocos, caju sau diferite seminte. Fructele proaspete sau fructele uscate nu ar trebui sa lipseasca pentru ca amestecul sa aiba un gust cat mai bun!

 

2. Granola din fulgi de hrisca: 
Avem nevoie de:
1. 350 fulgi de hrisca;
2. 3-4 linguri de seminte de floarea soarelui;
3. O lingura de seminte de susan;
4. Aproximativ 100 g nuci sau migdale, sau alune de padure sau caju.
5. Un amestec de stafide, merisoare, goji-din care adaugam cateva linguri-dupa gustul fiecaruia;
6. Cateva smochine taiate marunt;
7. 2-3 linguri de miere;
8. 2-3 linguri de ulei vegetal;
9. 100 ml apa calduta;

 

Se amesteca fulgii de hrisca impreuna cu semintele de floarea soarelui, semintele de susan, nuci, migdale, alune sau caju si ulei. Separat de amesteca mierea cu 100 ml apa calduta, amestec care apoi se adauga peste amestecul de fulgi. Se intinde amestecul astfel obtinut intr-o tava, si se introduc in cuptorul preincalzit la aproximativ 180 grade pentru 15-20 minute. Se scoate apoi tava din cuptor si se adauga stafidele, merisoarele, fructele goji si smochinele. Se mai introduce tava in cuptor pentru inca aproximativ 10-15 minute. Se verifica din cand in cand pentru a ne asigura ca nu se arde. 
Se serveste rece ca atare sau impreuna cu lapte sau iaurt pentru micul-dejun. 
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *