Blog, Dulce si sanatos, Medicina naturista, Retete

Slabeste mancand sanatos – alimente care te ajuta sa slabesti

Slabeste mancand sanatos – alimente care te ajuta sa slabesti

 

Exista o multime de diete sau regimuri de slabit care promit minuni, insa nu toata va ajuta sa obtineti rezultatele dorite.  Ba chiar mai mult decat atat, exista multe situatii in care ajungeti sa obtineti exact contrariul a ceea ce va doriti.

O alta situatie in care s-ar putea sa va regasiti este aceea in care la inceput se intampla minuni, si reusiti sa pierdeti multe kilograme intr-un ritm accelerat, si cand in sfarsit vine momentul mult asteptat in care v-ati urcat pe cantar iar acesta va arata exact ceea ce va doriti sa vedeti, acela este momentul in care va opriti. Si reveniti din nou la vechile obiceiuri care nu o sa fie deloc prietenoase cu corpul dumneavoastra si s-ar putea sa se instaleze efectul de boomerang, care vine mult mai agresiv decat a fost, adica s-ar putea sa castigati la loc toate acele kilograme pe care le-ati pierdut si cateva in plus. 

Acela probabil este momentul in care va dati seama ca ceva nu a mers bine, undeva nu ati procedat corect, sau regimul de viata adoptat pentru acea perioada de vreme a fost prea agresiv, nepotrivit nevoilor organismului dumneavoastra. 

Sa speram totusi ca va dati seama de acest lucru, si nu va resemnati sub pretextul „la mine nu functioneaza” sau „eu nu pot” sau „nu reusesc nicicum sa mai slabesc”

Ideal ar fi sa nu ajungeti in acel moment, si sa apelati de la inceput la ajutorul unui profesionist, insa daca totusi ati ajuns acolo, este necesar ca de acum inainte sa apelati la profesionisti care sa va ajute.

Corpul nostru este casa noastra in care traim toata viata – aceste cuvinte ar trebui sa aiba un impact puternic asupra tuturor, si sa va ganditi foarte bine atunci cand vine vorba de ingrijirea lui. 

Exista chiar si lucruri simple, pe care daca le respectati reusiti sa deveniti mai sanatosi si, de ce nu, mai mandri de dumneavoastra atunci cand va priviti in oglinda. 

 

Reguli importante:

  1. Nu va infometati!!

Pe langa faptul ca nu o sa obtineti rezultatele dorite, organismul dumneavoastra o sa devina slabit(de nutrienti, nu de masa de grasime:) ) 

      2. Mese regulate!!

Este foarte important sa respectati orarul meselor, pentru ca organismul se va obisnui in acest mod si de asemenea este necesar sa ii acordati o pauza alimentara pentru digestia alimentelor. Asadar mancatul haotic nu o sa va ajute in procesul de slabire. 

      3. Micul-dejun!!

O masa foarte importanta, care la foarte multa lume lipseste. Dimineata este momentul in care trebuie sa va incarcati cu energie, pentru activitatile pe care le realizati de-a lungul zilei. Iar daca aceasta prima masa din zi lipseste, s-ar putea ca si la masa de pranz sa ingerati mai multe calorii decat ar trebui. 

       4. Alegeti calorii de calitate!!

Toata lumea trebuie sa consume calorii, cu asta se alimenteaza organismul si din asta traieste, chiar daca multe lume se sperie atunci cand aude de ele. Insa nu trebuie consumate mai multe decat organismul are nevoie pentru a-si sustine metabolismul bazal si activitatile zilnice. Trebuie doar sa aveti grija sa alegeti acele alimente care contin calorii de buna calitate, sa eliminati din alimentatie carbohidratii care se elibereaza si se absorb rapid in organism(zahar, sucuri carbogazoase, produse de patiserie), alimentele procesate, mancare de tip fast-food, grasimile rafinate fie ele de origine vegetala sau animala. 

Introduceti in alimentatie alimente care va aduc un plus de nutrienti – fructe si legume, proteine de buna calitate – de origine animala si vegetala. 

      5. Alimentatie diversificata!!

Pentru a sustine toate nevoile organismului este nevoie sa aveti o alimentatie cat mai diversificata. Acesta are nevoie de cate putin din fiecare: carbohidrati – din categoria celor cu eliberare lenta in organism, proteine si grasimi(da, organismul are nevoei si de grasimi, asadar nu este cea mai inteleapta decizie sa le eliminati atunci cand doriti sa slabiti, trebuie doar alese cu atentie)

      6. Miscarea!!

Activitatea fizica este extrem de importanta in procesul de slabire, si nu numai. Astfel atunci cand doriti sa slabiti ritmul metabolic este accelerat. Miscarea trebuie sa faca parte din rutina zilnica chiar si daca nu urmati un regim de slabire, si doar doriti sa va pastrati un corp sanatos si doriti sa fiti in forma, atat fizic cat si mental. 

      7. Hidratarea si odihna!!

Corpul nostru contine in proportie de 60-65% apa. Asadar trebuie sa ii asiguram un aport de apa corespunzator. Sa nu mai vorbim si de faptul ca hidratarea ajuta si in procesul de slabire. Consumul a minim 2L de apa pe zi este necesar pentru organism, iar in perioada de vara sau atunci cand efectuati activitati fizice acesta trebuie suplimentat. 

Odihna are si ea o importanta majora. Atunci cand lipseste, sau nu este suficienta, organismul se poate lupta cu dezechilibre majore, atat la nivel fizic cat si psihic.

 

Alimente care te ajuta sa slabesti

 

Trebuie precizat inca de la inceput faptul ca alimentele din lista urmatoare nu sunt alimente miraculoase, care va vor ajuta sa slabiti fara sa depuneti nici un efort, sau fara sa modificati alte obiceiuri alimentare. 

  • Carbohidrati: Gasiti aici o gama variata de carbohidrati integrali
    1. Carbohidrati cu eliberare lenta in organism-sustin senzatia de foame datorita faptului ca se elibereaza lent in organism, si de asemenea pastreaza un nivel normal al glicemiei din sange, fara ca aceasta sa aiba o crestere brusca dupa ingerarea lor: cereale integrale: tarate de psyllium, fulgi de ovaz, fulgi de grau, fulgi de hrisca, grau integral, si preparate din cereale integrale: paine integrala, de secara, paste integrale, orez integral.
      • Fasole si leguminoase-naut, linte-datorita continului de fibre.
      • Fructe si legume-contin  zaharuri in mod natural, si de asemenea sunt bogate in fibre.

 

  • Proteine: Gasiti aici o gama variata de proteine vegetale
    1. De origine animala: peste, carne alba slaba, oua, lactate, branzeturi(de preferat variantele cu un continut mai mic de grasimi)
    2. De origine vegetala: Fasole, naut, linte, soia, seminte de chia, seminte de canepa.

 

  • Grasimi: gasiti aici o gama variata de grasimi vegetale sanatoase
    1. De origine animala: somon carne alba(pui, curcan) carne rosie(vita, pecie si pulpa de porc) fructe de mare.
    2. De origine vegetala: avocado, ulei de masline, ulei de canepa, nuci, migdale, fistic, caju.

 

Alternative pe care le puteti introduce in alimentatie datorita faptului ca sunt satioase, dar si foarte sanatoase:

  • Pulbere de aronia: bogata in vitamina C, vitamina A, vitamina E, beta-caroten, acid folic si minerale precum potasiu, fier si mangan, cu un continut foarte bogat de fibre, se elibereaza lent in organism si astfel mentine senzatia de satietate.
  • Faina de cocos: foarte bogata in fibre, mentine senzatia de satietate si asigura un tranzit sanatos.
  • Lucerna pulbere: de asemenea foarte bogata in fibre si proteine, sursa de nutrienti, bogata in clorofila si cu cantitati seminificative de calciu, magneziu, fosfor, potasiu, enzime si toate vitaminele cunoscute incluzand beta-caroten, vitamina K si vitamina U.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *